code9206
In 1992, it was about a year past after I had moved to New York, I met Transsexuals. Hormones injection, and ample breasts of silicon, and penis carried body gave out atmosphere that is somehow peculiar, and both stiffness and softness created unique body lines, besides a scar in chest. They were too bolded, and determined to live as women, and were well aware of risking tided up around a crash barrier. It was an ordinary, and something that turns myself away most of the time, nevertheless I was chained down by the flowers, and was desperate to get their message.
One afternoon in 2006, lapse of 3 years after I got back to Tokyo, when I was drowning in tranquil days, I was gazing at a bunch of flowers, which were tided up around a crash barrier. It was an ordinary, and something that turns myself away most of the time, nevertheless I was chained down by the flowers, and was desperate to get their message.
Portraits of Flowers were personify and float around were they belongs and exist trying to relied on something sometimes. Like a spiritual master whom communicated with the dead, they leave traces of themselves and keep us conscious and they confide us their sentiments.After that they run dry swift to the death.
The Code hidden behind 9206 is maybe the Beauty of Transient Treasures.
1992年、NYに移住して間もない頃に出逢ったトランスセクシャル達。
ホルモン投与とシリコンで豊胸された乳房を所有しながら、ペニスをも維持する奇異な身体から放たれる特殊なオーラ、硬質さとふくよかさが同居する独特な体の曲線、そして胸元の手術の傷跡。生命の危険を冒しても女として生きようとする勇気と覚悟。そんな彼女たちの生きざまは華やかだが、どこか死の気配が漂っていた。事実、撮影したほとんどが数年内にエイズが原因の病に倒れ、この世を去った。
2006年、東京に戻り3年が経過した頃、あまりにも平和すぎる日々の生活に溺れていたある日の午後、僕はガードレールにくくりつけられた萎れかけの花束を凝視していた。ある意味ありふれてはいるが、普段なら目をそむけたくなるような風景に、僕は金縛りにでもあったかのように身動き出来ず、その花束からのメッセージを理解しようと必死になった。
花たちの肖像は、擬人化されて浮遊し、時には何かに寄り添うかのように存在する。まるで死者と交信する霊媒者のように人の痕跡や気配を感じさせ、更には言葉をもって心情を語りかけてくる。そして自らも急速に枯れてゆく。
9206という数字に秘められたコード。それは「刹那の中の美」